OVER MIJ

Ik ben Riekje Tjallingii. Ik woon in het gezellige dorpje Driel samen met mijn man en drie kinderen. Als leerkracht in het basisonderwijs heb ik veel ervaring opgedaan met het werken met kinderen. Met ARTii-coaching wil ik meer diepgang en creativiteit brengen in mijn missie: het leveren van een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van kinderen.


Mijn creatieve leven

Als kind was ik altijd al graag creatief bezig. Van mijn moeder mocht ik al snel achter de naaimachine en maakte ik kleertjes voor mijn Barbies. Er was altijd van alles in huis waar ik mijn creatieve behoeftes mee kon vervullen. 

Nog steeds vind ik het leuk om te naaien, haken, breien, natvilten, collages maken en nieuwe technieken uit te proberen.

Ook heb ik tijdens mijn persoonlijk groeiproces als hoog sensitief persoon ervaren dat creatieve opdrachten mij dichter bij mijn zelf brachten. Uit mijn hoofd, met mijn handen, uiting geven aan wat zich in mij hart en ziel afspeelt.

Ervaring

Sinds 2002 werk ik als groepsleerkracht in het basisonderwijs. Ik begon op een Montessorischool, en kwam toen op een school waar Human Dynamics als uitgangspunt werd genomen. Een interessante manier om van en met elkaar te leren. Sinds afgelopen schooljaar ben ik als invalleerkracht gaan werken. Ik heb enorm veel geleerd in deze jaren voor de klas. Ik heb met heel veel verschillende bijzondere kinderen gewerkt (met en zonder labels). 

Vorig jaar ben ik begonnen met ARTii-coaching. Mijn wens om meer creativiteit te brengen in de ontwikkeling van kinderen. 

Kennis

  • Montessorionderwijs
  • Human Dynamics
  • Meervoudige Itelligenties
  • Coöperatief leren
  • Engels als tweede taal
  • Kunst en cultuur in de school
  • NLP (practitioner) 
  • Kids Skills
  • Mindset (Carol Dweck)
  • Hoog sensitieviteit
  • Hoogbegaafdheid
  • Soul Body Fusion
  • Systemisch werk in de klas en familieopstellingen

En ik hoop aan deze lijst nog meer diepgang en nieuwe kennis toe te voegen door het lezen van interessante boeken, volgen van leerzame cursussen en workshops en het in de praktijk brengen van deze kennis.